woensdag 21 november 2007

Cookies

Vorige week heb ik een boek over PHP bij de bibliotheek gehaald. En vanavond heb ik me voor de derde keer in mijn huisje terug getrokken en de deuren op slot gedaan om wat quality time met z'n drieën door te brengen: het meisje, het boek en de computer. De uren gleden vrolijk voort tot ik hoofdstuk 9 bereikte, met de titel "Cookies". Toen ik de pagina naar dat hoofdstuk omsloeg, rolden er een handjevol kruimels uit het boek. Koekjeskruimels welteverstaan. Mijn mond viel open. Zou dit een grap zijn van de persoon die het boek vóór mij in handen had? Was dit zijn speelse manier van communiceren met iemand die hij niet kent en nooit zal zien? Even voelde ik me betrapt. Hier zat ik, denkende dat ik alleen was met mijn boek en mijn machine, terwijl er abrupt een ander mens zijn aanwezigheid aankondigde.

Hmm... Of zou de vorige lezer bij het zien van het woord cookies spontaan trek hebben gekregen in koekjes? Ik weet het niet, maar dit heb ik wel vaker met boeken uit de bibliotheek: Op de meest onverwachte momenten word je eraan herinnerd dat er vóór jou andere mensen hetzelfde boek in hun handen hebben gehad. Achteraf gezien moet ik misschien ook een cryptische boodschap bedenken voor de persoon na mij.

Geen opmerkingen: